Chociaż DX jest używany głównie w biznesowym kontekście, wpływa to jeszcze na inne organizacje,np. rządy, organizacje i agencje sektora publicznego, które są zaangażowane w rozwiązywanie problemów społecznych, jak zanieczyszczenie i starzenie się populacji, wykorzystując jedną albo więcej z tych istniejących i powstających technologii. Na przykład odwiedź najlepsze kasyno na rynku i wybierz opcję https://icecasino786.com/pl, by poznać najnowocześniejsze rozwiązania dla odbiorców indywidualnych.
Podstawowe informacje na temat transformacji cyfrowej
Transformacja cyfrowa to naprawdę głęboka transformacja biznesowych działań, procesów, różnych kompetencji i modeli dla pełnego swojego wykorzystania zmian i możliwości kombinacji technologii cyfrowych i również ich przyspieszającego wpływu na nasze społeczeństwo w sposób priorytetowy i strategiczny, z uwzględnieniem nie tylko obecnych, ale i przyszłych zmian.
Rozwój nowych kompetencji obraca się wokół zdolności do bycia bardziej zwinnym, zorientowanym na ludzi, innowacyjnym, zorientowanym na klienta, usprawnionym, wydajnym i zdolnym do wywołania/wykorzystania możliwości zmiany statusu quo i także wykorzystania dużych zbiorów danych i nowych, coraz bardziej nieustrukturyzowanych danych źródła. Do tego dochodzą jeszcze przychody z usług, z IoT jako kluczowym czynnikiem. Strategie transformacji cyfrowej są pilniejsze i obecne na rynkach o naprawdę wysokim stopniu utowarowienia.
TC to nie tylko sama technologia. Chodzi o wartość, ludzi, optymalizację i zdolność do szybkiego dostosowywania się, gdy jest to potrzebne, poprzez inteligentne wykorzystanie technologii i informacji.
Przesunięcia i zmiany obecne i przyszłe, prowadzące do szybszego wdrożenia pewnej strategii transformacji cyfrowej, mogą również być wywołane kilkoma przyczynami, jednocześnie, na poziomie zachowań i jeszcze oczekiwań klientów, nowych realiów gospodarczych, przesunięć społecznych (np. starzejące się populacje), zakłócenia ekosystemu/przemysłu oraz przyspieszające przyjmowanie i innowacje w odniesieniu do pojawiających się lub istniejących technologii cyfrowych.
Element ludzki
Element ludzki jest w nim kluczowy na wszystkich etapach: na poziomie samej transformacji i oczywiście w celach transformacji cyfrowej. Ponieważ ludzie nie chcą „cyfrowego” we wszystkim i cenią interakcje międzyludzkie i twarzą w twarz, zawsze będzie istniał element „offline”, w zależności od kontekstu. Również w niecyfrowych interakcjach i transakcjach transformacja cyfrowa odgrywa rolę w sensie wzmocnienia tu pozycji każdego agenta i pracownika, który ma kontakt z klientem.
Transformacja cyfrowa, czy biznesowa?
Oczywiste jest, że zmiany/przesunięcia w społeczeństwie mają wpływ na organizacje i mogą być bardzo destrukcyjne, gdy spojrzymy na transformacje z holistycznej perspektywy. Żadna firma, branża, podmiot gospodarczy/interesariusz i obszar społeczeństwa nie są samotne. Kluczem jest, aby zawsze rozpoznawać nadrzędny wymiar transformacji cyfrowej. Chociaż modele dojrzałości transformacji cyfrowej mogą pomóc w zdefiniowaniu wizji, w praktyce są zbyt uproszczone i/lub ogólne.
Transformacja cyfrowa — rozwijanie podstawowych funkcji w różnych obszarach biznesowych
Transformacja cyfrowa obejmuje ogromną liczbę procesów, interakcji, transakcji, ewolucji technologicznych, zmian, czynników wewnętrznych i zewnętrznych, branż, interesariuszy i tak dalej. Tak więc, czytając porady dotyczące cyfrowej transformacji lub czytając raporty i prognozy, należy o tym pamiętać. Chociaż istnieją wspólne wyzwania, cele i cechy w organizacjach na całym świecie, istnieją również ogromne różnice w zależności od branży, regionu i organizacji. To, co może mieć sens w jednym regionie, nie musi mieć sensu w innym, nawet jeśli spojrzymy tylko na otoczenie regulacyjne.
Miej jednak na uwadze, że nasz artykuł dotyczy głównie dziedziny określanej mianem cyfrowej transformacji biznesu. Innymi słowy: transformacji w kontekście cyfrowego biznesu, w którym następuje decentralizujące przesunięcie uwagi w kierunku obrzeży ekosystemu przedsiębiorstwa. Klient w najszerszym tego słowa znaczeniu (zewnętrzny i wewnętrzny, z zacierającymi się granicami) jest kluczowym wymiarem w tym zrównaniu z doświadczeniem klienta, satysfakcją pracowników, wartością/wynikami dla interesariuszy, partnerstwem i jasnym podejściem zorientowanym na klienta.
- czynnikami umożliwiającymi transformację cyfrową;
- przyczyny potrzeb transformacji cyfrowej (m.in. wpływają na zachowania konsumentów lub przekształcają całe branże, jak w cyfrowej transformacji produkcji);
- akceleratorami innowacji i transformacji.
Obszary transformacji cyfrowej
- Działalność/funkcje biznesowe: marketing, operacje, zasoby ludzkie, administracja, obsługa klienta itp.
- Procesy biznesowe: jedna lub więcej połączonych operacji, czynności i zestawów służących do osiągnięcia określonego celu biznesowego.
- Modele biznesowe: sposób funkcjonowania przedsiębiorstw, od podejścia do rynku i propozycji wartości, po sposoby zarabiania pieniędzy i efektywne przekształcanie swojej podstawowej działalności, sięganie do nowych źródeł przychodów i podejść, a czasem nawet porzucanie tradycyjnej podstawowej działalności.
- Ekosystemy biznesowe: sieci partnerów i interesariuszy, a także czynniki kontekstowe wpływające na biznes, takie jak priorytety i zmiany regulacyjne lub gospodarcze.
- Zarządzanie aktywami biznesowymi: w ramach którego nacisk kładziony jest na tradycyjne aktywa, ale w coraz większym stopniu na mniej „namacalne” aktywa, takie jak informacje i klienci. Zarówno klientów, jak i informacje należy traktować jako prawdziwe aktywa we wszystkich perspektywach.